همسر خواکین ‘ال چاپو’ گوزمان، اما کرونل آیسپورو، به 3 سال زندان فدرال آمریکا محکوم شد.


شیکاگو – همسر خواکین “ال چاپو” گوزمن، در حالی که شوهر بدنامش تا ابد در زندان سوپر مکس آمریکا زندانی شده بود، روز سه شنبه به سه سال پشت میله های زندان محکوم شد.

اما کرونل آیسپورو، ملکه زیبایی نوجوان سابق، به سه اتهام فدرال، از جمله توطئه، که او را در قلب کارتل مواد مخدر ال چاپو در مکزیک قرار داد، اعتراف کرد. مقامات مجری قانون فدرال گفتند که برای دهه ها، کارتل بدنام بارون مواد مخدر مسئول تامین حداقل 80 درصد از کل مواد مخدر غیرقانونی در خیابان های متروی شیکاگو بوده است. ال چاپو در دوران اوج خود، دشمن عمومی شماره یک شیکاگو بود.

آیسپورو روز سه‌شنبه توسط قاضی ناحیه دی سی، رودلف کنترراس، محکوم شد، که جلسه دادگاه او با شناسایی آیسپرو تحت پرونده شماره 21-255 آغاز شد. با این حال، این رقم میلیاردی بود که آیسپور را با مشکل قانونی مواجه کرد: میلیاردها دلاری که محققان می گویند سازمان قاچاق مواد مخدر خانوادگی آنها با توزیع کوکائین، هروئین، مت آمفتامین ها و فنتانیل تحت درمان قرار می گیرد.

همسر پادشاه در نوجوانی با ال چاپو ازدواج کرد. او در حال حاضر 32 سال سن دارد.

دادستان آنتونی ناردوچی روز سه شنبه خاطرنشان کرد که پسر ال چاپو به اداره کارتل کمک کرد و در ژوئیه 2015 به فرار او از زندان مکزیک کمک کرد. -پیام هایی که اعمال خشونت آمیز را توصیف می کند – اگرچه ممکن است او از محتوای پیام های شوهرش آگاه نبوده باشد.

مرتبط | این حکم به طرز مرموزی برای گوزمان همسر ال چاپو به تعویق افتاد

علیرغم قدرت کارتل سینالوآ و نقش آیسپورو در حمایت از شوهرش، و احتمال 14 سال زندان، ناردوچی و دولت پیشنهاد کردند که به مدت 4 سال محکوم شوند، که نه ماه “سقوط” از پایین ترین حد بود. . از دستورالعمل های مجازات فدرال. به گفته قاضی کنتررز، او از فوریه گذشته در شرایط سخت تری به دلیل محدودیت های کووید-19 در بازداشت به سر می برد.

ناردوچی گفت که او هیچ سابقه جنایی نداشت و “به حساب اقدامات خود” پرداخت و به طور داوطلبانه 1.5 میلیون دلار از درآمد کارتل شخصی دولت اخاذی کرد. در حالی که این حکم در مقایسه با پول عظیم کارتل سینالوآ مبلغ قابل توجهی نیست، مقامات فدرال گفته اند که به معنای پذیرش مسئولیت آن در قبال جنایات است و هیچ راهی برای پرداخت مبلغ بیشتر ندارد.

ناردوچی در دادگاه گفت: «متهم سازمان دهنده، رهبر، رئیس یا مدیر هیچ نوع دیگری نبود. در عوض، او یک چرخ دنده در چرخ بسیار بزرگ یک سازمان جنایتکار بود.”

جفری لیختمن، وکیل مدافع آیسپورو، تکرار کرد که نقش او از زمانی آغاز شد که ال چاپو را در سن 17 سالگی ملاقات کرد و در 18 سالگی با او ازدواج کرد. لیختمن گفت که نقش او در کارتل در درجه اول همسر ال چاپو بود، علیرغم اینکه نقش او به فرار از زندان مکزیکی اش اعتراف کرد.

Lichtman به ویژه از گزارش‌های چندین رسانه خبری در تابستان گذشته انتقاد کرده است که Isporo با مقامات فدرال در تحقیقات در مورد ال چاپو همکاری می‌کند، که احتمالا هرگز اجازه بازگشت به مکزیک را نخواهد داد. رویه عمومی رهبران کارتل در مکزیک این است که هر کسی را که به دولت کمک می کند یا فکر می کند کمک می کند، اغلب با سر بریدن یا به دار آویختن در ملاء عام نابود می کند.

لیختمن گفت که دولت با پذیرش مسئولیت فوری IcePro از زمان و هزینه قابل توجهی صرفه جویی کرد.

از آنجایی که همسر پادشاه نمی توانست دوباره با شوهرش صحبت کند یا دوباره فرزندانش را ببیند، لیختمن به دنبال یک حکم کوتاه از چهار سال پیشنهادی دولت بود.

آیسپرو در بیانیه‌ای که به زبان اسپانیایی منتشر شد و توسط یک مترجم دادگاه به انگلیسی تکرار شد، گفت که از هر آسیبی واقعاً پشیمان است و از رفتار خود احساس «شرم» می‌کند. او گفت: “من رنج می کشم” برای آنچه اتفاق افتاده است و اینکه او تربیت شده است که صادق باشد اما عواقب اعمال را نیز بپذیرد. او از قاضی کنترراس عذرخواهی کرد و امیدوار است که به دختران دوقلوی 9 ساله‌اش نیز رحمت مشابهی بیاموزد.

او با اشاره به اینکه این دوقلوها نیز بدون پدر بودند به قاضی گفت: «از شما خواهش می کنم اجازه ندهید آنها (دخترانش) بدون حضور مادر بزرگ شوند.

قاضی علیرغم توانایی او در انجام این کار توسط قانون، جریمه ای اعمال نکرد، زیرا هیچ نشانه ای وجود نداشت که او توانایی پرداخت را داشته باشد.

او حکم روز سه شنبه را کافی، اما نه بیشتر از حد لازم خواند و خاطرنشان کرد که او نقش ثانویه را به عنوان همسر رئیس، ال چاپو، ایفا کرده است. با این حال، قاضی کنتراس خاطرنشان کرد که ایسپورو واقعاً از ثمرات یک سازمان بزرگ مواد مخدر غیرقانونی لذت می برد.

حکم 36 ماهه قاضی حتی کمتر از آنچه دولت خواسته بود بود.

آیسپرو پس از گذراندن دوران محکومیت خود در دادگاه نیز تحت نظارت دادگاه قرار خواهد گرفت.

آخرین سخنان حکیمانه به همسر ال چاپو را قاضی کنترراس بیان کرد.

او گفت: “امیدوارم دوقلوهای خود را در محیطی متفاوت از آنچه تا به حال تجربه کرده اید بزرگ کنید.” “با موفقیت.”

حق چاپ © 2021 WLS-TV. تمامی حقوق محفوظ است.