علت، علائم، پیشگیری + بهترین درمان

فیزیوتراپی معمولاً بخشی از برنامه مدیریت کمردرد است. افرادی که کمردرد دارند و به طور مرتب ورزش های هوازی انجام می دهند، حملات راجعه درد کمتری را گزارش می کنند و احتمال دارد که در صورت شعله ور شدن درد، فعال و با عملکرد باقی بمانند. الگوی درد، محل درد و علائمی که به همراه آن دیده میشود، میتواند راهنمای خوبی برای تشخیص درست و به موقع این درد باشد. دیده شده که طب سوزنی باعث تسکین درد به میزان قابل توجهی در برخی افراد می شود. علاوه بر این گاهی علائم تنگی کانالهای نخاعی در سمت چپ بدن بروز پیدا میکند و باعث ایجاد درد در پای چپ میشود. اعتقاد بر این است که کیِ مناسب باعث کاهش درد و ناراحتی در بدن می گردد. از اشعه ایکس زنده، به نام فلوروسکوپی، برای هدایت سوزن به ناحیه مناسب استفاده می شود. در طول یک جلسه، سوزن هایی نازک به مدت حدود یک ساعت در پوست قرار می گیرند. جراحی ستون فقرات معمولاً برای کمردردهای خفیف تا متوسط یا دردهایی که کمتر از 6 تا 12 هفته طول کشیده توصیه نمی شود. به طور معمول توصیه می شود تمرینات کوچکی را شروع کنید – 20 تا 30 ثانیه کشش دهید و در صورت ایجاد درد آن را متوقف کنید.

با استفاده از بانداژ آرنج دردناک خود را کمی محکم ببندید تا درد و تورم آن کاهش یابد. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از مصرف این داروها با پزشک خود مشورت کنید. اگر بیمار مطمئن نیست که کدام نوع مراقبت از خود برای او بهترین است، بهتر است با با پزشک مشورت کند. درد شدید و مداوم: اگر درد در ناحیهی کمر شما شدید است و برای مدت طولانی ادامه دارد و با استراحت و داروهای ضد درد کاهش نمییابد، باید به دکتر مراجعه کنید. داروهای مخدر، که مواد افیونی () یا مسکن نیز نامیده می شوند، با تضعیف سیگنال های ارسال شده به مغز درک فرد از درد را تغییر می دهند. در حضور رویکردهای جراحی مدرن و یک جراح مجرب، بسیاری از انواع جراحی های ستون فقرات را می توان به صورت سرپایی و با دوره نقاهت کوتاه تر انجام داد. ستون فقرات خاجی: پایینترین 5 مهره، که در زیر کمر قرار دارد، همچنین شامل 4 مهره است که استخوان دنبالچه (دنباله) را تشکیل میدهند. جراحی دکمپرشن () هر چیزی از ستون فقرات را که بر روی ریشه عصبی فشار می آورد حذف می کند، که ممکن است شامل فتق دیسک یا خار استخوان باشد.

ناگهانی در کودکان چیست؟

2001 باید در نظر بگیریم که چگونه روند بهبودی پس از جراحی، در مقایسه با درمان های غیرجراحی مداوم، بر بیمار تاثیر می گذارد. هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. لگد زدن: برای انجام این حرکت فرد باید یکی از پاهای خود راصاف نگهداشته و زانوی پای دیگر خود را خم کرده و محکم به سمت جلو لگد بزند. فرد ممکن است مشکلاتی در حرکت، تعادل، یا حتی بلند کردن اشیاء سبک تجربه کند. علت زانو درد ناگهانی در کودکان چیست؟ درد زانو علل مختلفی دارد و درمان آن نیز بسته به علت آن متفاوت است. داروهای مخدر اغلب برای درمان درد شدید و کوتاه مدت – مانند درد حاد پس از عمل – استفاده می شود. درد معمولا از بافتهای نرم تحت فشار یا ملتهب مانند درمان زانو پرانتزی تاندونها ناشی میشود. مصرف داروهای مخدر نباید طولانی باشد و معمولا از آن ها برای دردهای شدید و دردهای بعد از عمل استفاد می شود. ​​​​!

استروئیدها، مثل کورتون، داروهای ضدالتهابی بسیار مؤثری هستند. مواد مخدر به ندرت برای درمان دردهای طولانی مدت استفاده می شوند، زیرا عوارض جانبی زیادی دارند و به راحتی می توانند اعتیاد آور شوند. آرنج تنیسبازان یا اپی کندیلیت جانبی یک بیماری التهابی است که در قسمت جانبی مفصل آرنج ایجاد میشود. بسیاری از آدمها معتقدند روشی که شما میخوابید تاثیر فوقالعادهای بر قسمت تحتانی کمرتان دارد. در تزریق اپیدورال استروئید () یک استروئید مستقیماً در قسمت بیرونی کیسه سخت شامه، که نخاع را احاطه کرده است، تجویز می شود. در صورت وجود درد شدید در ناحیه کمر که پس از یک دوره 6 تا 12 هفته ای درمان های غیرجراحی بهبود نمی یابد، ممکن است جراحی در نظر گرفته شود. این به هسته یا داخل حلقه اجازه میدهد تا بیرون بزند، به این عارضه دیسک برآمده میگویند. ام آر آی از امواج رادیویی و یک آهنربا قدرتمند برای ایجاد تصاویر سه بعدی از داخل زانو استفاده می کند. به عنوان مثال تزریق اپیدورال استروئید ممکن است باعث تسکین کوتاه مدت درد به اندازه ای کافی برای پیشرفت در برنامه فیزیوتراپی شود. درمانهای غیر پزشکی به عنوان مراقبت های جایگزین یا مکمل شناخته می شوند. زمان متفاوتی برای اختصاص به درمان جراحی در مقابل درمان غیر جراحی وجود دارد.