اینترنت ملی چیست؟

گپ یک نرم افزار رایگان کلاس آنلاین است که مانند سایر سرورها امکانات بسیار متنوعی برای کاربران در نظر گرفته است. براساس اظهارات انجیدنی سیاستهای امنیتی و اجرای فیلترینگ در کشور یا در نظر گرفتن طرحی مانند طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی برقراری ارتباط خارج و داخل و توسعه یک کسبوکار ایرانی را با مشکل مواجه میکند و همین امر هم باعث میشود یک کسبوکار ایرانی برای ارائه سرویس باکیفیتتر خود از سرویسدهندگان خارجی استفاده کند که در نهایت این اتفاقها به پا گرفتن کامل شبکه ملی اطلاعات ضربه میزند. اما کاربرانی که از طریق کامپیوتر اقدام به برقراری ارتباط میکنند، تنها به یک حساب گوگل نیاز دارند. برنامه گوگل میت روی گوشیهای اندروید و و ویندوز قابل دسترسی است و افرادی که بخواهند در کلاس شرکت کنند فقط نیاز به یک حساب ایمیل دارند. از یک طرف به باور برخی این شبکه به مهمترین ابزار مقاومت ایران دربرابر حمله فناورانهای باید تبدیل شود که با دشمنیهای سیاسی آن طرف مرزییها هم درهم پیچیده است و از طرف دیگر به باور بسیاری از کارشناسان و فعالان آزادی بیان، شبکه ملی اطلاعات بزرگترین گام در راه جداسازی اینترنت ایران از جهان است، که فضای ارتباطات کشور را به نمونه چینی آن نزدیک میکند.

مدیریت کارکنان برای نمونه اگر در بهار سال ۸۶ وزیر ارتباطات دولت نهم از اتمام طرحی شبکهای به نام «شبکه ملی اینترنت» خبر داد و در پاییز سال ۸۷ مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات یا سازمان فناوری فعلی از امضای توافقنامه جدید در باره اتصال صدهزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت گفت، دقیقاً وزیران ارتباطات دولتهای دهم و یازدهم هم از طراحی و فازبندی شروع به کار شبکه ملی اطلاعات سخن گفتند و وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نیز با اعلام پیش رفتن ۸۰ درصد زیرساختهای این شبکه با امضای تفاهمنامهای با وزیر آموزش و پرورش وعده داد که تا پایان سال ۹۸ تمامی مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل میشوند. برای تشکیل کلاس در گوگل میت نیاز به یک حساب کاربری ایمیل دارید و حداکثر 250 نفر میتوانند در یک کلاس شرکت کنند. گوگل میت یکی از سرویسهای شرکت گوگل برای برگزاری کلاس مجازی است. برنامه اسکایپ یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین اپلیکیشنها برای ویدیو کال و کلاس مجازی است. اگرچه زوم به دلیل محبوبیتش به عنوان یک برنامه جلسه با استفاده آسان شناخته شده است، همچنین ویژگی های انحصاری را برای میزبانی رویدادهای مجازی و ترکیبی عالی ارائه می دهد. یک نرمافزار جامع رویدادهای مجازی است که میزبانی رویدادهای جذاب و ویدئو محور را برای کسبوکارها از راحتی خانه یا استودیوی حرفهای خود آسان میکند.

پلتفرم به راحتی استفاده میشود و امکان پیامدهی گروهی را دارد. دیدگاههای خود را با ما و سایر کاربران پلازا بهاشتراک بگذارید. بخش اختصاصی برای ارتباط و تبادل اطلاعات و خدمات دستگاههای اجرایی با یکدیگر و بخش عمومی برای ارایه خدمات به کاربران عمومی است و این دو بخش در نقاطی نظیر مراکز داده با یکدیگر اتصال دارند. این یک سالن اجتماعی واقعی ایجاد می کند که در آن همه شرکت کنندگان می توانند گفتگو و ارتباط با یکدیگر را انتخاب کنند. شرکتکنندگان و کاربران را قادر میسازد تا با حامیان مالی تعامل داشته باشند، در گفتگوهای زنده با یکدیگر و غیره شرکت کنند. این روزها تلفن همراه همیشه در دسترس افراد قرار دارد و گاهی برای شرکت در کلاس آنلاین بهترین گزینه است، چرا که میتوانید حتی زمانهایی که در محل ثابتی قرار ندارید در کلاس مجازی شرکت کنید و فرصت یادگیری را از دست ندهید. و با پلتفرم فعالسازی جامعه پیشرو در جهان، میتوانید طرفداران برند محلی خود را به خدمت بگیرید و به آنها قدرت دهید تا جوامع محلی خود را برای برند شما بسازند. پس از ایجاد کلاس، گوگل میت یک لینک در اختیار شما قرار میدهد که باید آن را برای شرکتکنندگان ارسال کنید. ᠎​​​​!

تاکنون دبیر شورای عالی فضای مجازی و دیگر اعضای مرکز ملی فضای مجازی بارها اعلام کردهاند بیش از ۹۰ درصد جستوجوی کشور ازطریق گوگل انجام میگیرد و نزدیک به ۹۰ درصد پیامهای کاربران در فضای مجازی ازطریق پیامرسانهای تلگرام و واتساپ رد و بدل میشود. سرویسها و ارتباطات داخل این شبکه توسط دولت نظارت میشود و کاربران به صورت مستقل اجازه راهاندازی هیچ وبسایتی را ندارند و پیش از هرکاری باید از طریق کانالهای دولتی این کار را انجام دهند. برگزاری کلاس مجازی با کامپیوتر برای مدرس بسیار آسان است و کنترل و تنظیم صدا و تصویر از این طریق راحتتر انجام مشاهده بیشتر میشود. بخش های عمومی و اختصاصی شبکه ملی اطلاعات، هیچ نقطه اشتراکی ندارند و کاملا از یکدیگرمستقل هستند، صرفا از طریق مراکز داده ملی و دستگاهی در سطح ملی و مرکز کشور و از طریق مراکز داده استانی در سطح استانی بصورت سلسله مراتبی و بر اساس معماری اطلاعات و خدمات دستگاه ها، خدمات الکترونیکی از طریق درگاه های خدمات ، پنجره های واحد و دفاتر پیشخوان ارائه می گردد. شما همچنین می توانید این داده ها را به عنوان یک فایل صادر کنید. همچنین میتوانید با راهاندازی یک بازی و تابلوی امتیازات در داخل خود یک جایزه برنده ایجاد کنید.