خبر مقایسه پژو پارس با سورن پلاس

سمند هم مانند دو گزینه دیگری که در این مقاله معرفی شدند، از طراحی سادهای برخوردار است. طراحی داخلی خودروی سمند نسبت به دو مورد دیگری که در این مقاله عنوان شد، زیباتر و باکیفیتتر است و قطعات دکوراتیو طرح چوب در طراحی داخلی خودرو دیده میشود. سه خودروی پژو 405، پژو پارس و سمنددر این مقاله بررسی شدند. بیشترین میزان قدرت و گشتاور تولیدی خودروی سمند فقط در دورهای بالای آن قابلدسترسی است. شرایط نگهداری موتور خودروی سمند حساس و نیازمند سرویسهای دورهای خودرو مداوم است. حجم این موتور ۱۶۴۵ سی سی است و قدرت تولیدی آن به ۱۱۳ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ میرسد. رنو کپچر به یک پیشرانه کمحجم ۱.۲ لیتری توربو با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجهز است. در حالت استاندارد، این موتور توانایی تولید حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور ۵۸۰۰ و ۱۴۲ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ را دارد. پس از عبور از قطعهای بهنام شیر انبساط، مبرد کاهش فشار پیدا میکند و زمانی که در اواپراتور وارد میشود از حالت مایع به حالت گاز تبدیل میشود. بیشینه گشتاور این موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی هم برابر با ۱۵۳ نیوتن.متر است که بین دورهای ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ حاصل میشود.

گیربکس خودرو قانون اصلی این است که هنگام نیاز به قدرت مناسب، راننده باتوجهبه شرایط با افزایش و کاهش سرعت خودرو ازطریق تعویض دنده این کار را انجام میدهد. لنتهای از سه لایه محافظ تشکیل میشدند که از یک سو موجب تسریع در فرآیند ترمزگیری شده و از سوی دیگر به دلیل جنس منحصربهفرد خود از بالا رفتن بیش از حد دما در هنگام اصطکاک با دیسک ترمز جلوگیری میکند. صدای موتور در سرعتهای بالا زیاد میشود و به کابین هم انتقال پیدا میکند. بوی شیرین نشاندهنده نشتی ضدیخ در سیستم خنککننده است، حال آنکه بوی روغن سوخته به نفوذ روغن موتور سوخته به داخل کابین اشاره میکند. همانطور که در جریان هستید دامنه حرکتی هر دنده با توجه به عملکرد آن متفاوت است، که در این شرایط دور موتور و سرعت خودرو انتخاب دنده را مشخص میکند. این محدودیت در بازههای قیمتی پایین خیلی بیشتر به چشم میآید، چرا که در صورت تاکید بر خرید ماشین صفر کیلومتر، مشتریان چارهای جز انتخاب از بین گزینههای داخلی ندارند. مواد و متریال استفادهشده در بخش داخلی خودرو کیفیت مطلوبی ندارند.

پایینبودن کیفیت رنگ بدنه و آسیبپذیری آن. طراحی جدید چراغها، انحنای بدنه و ابعاد کلی ساینا جذابیت بیشتری دارد و مشتریان بیشتری را جذب میکند. مقایسه پژو پارس با سورن پلاس نشان میدهد که کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد. بر این اساس شما با خرید ساینا ضمن اینکه صاحب خودرویی با پیشرانهای با حجم بیشتر نسبت به پراید خواهید شد، قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار خواهید داشت، شتاب و چالاکی بیشتری را تجربه میکنید و حداکثر سرعت شما در جاده نیز افزایش پیدا میکند. این قانون تقریبا در تمام خودروهای دنده دستی جواب میدهد؛ یعنی اگر کسی تازه شروع به رانندگی کرده باشد و یک ماشین معمولی غیر اتوماتیک داشته باشد، میتواند برای شروع به حرکت تا سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت از دنده یک استفاده کند، از آنجا به بعد تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت را با دنده ۲ برود و به همین ترتیب دندهها را افزایش دهد. آن چه که به واقع اتومبیل مرسدس را از سایر خودروها متمایز می کند، حجم فناوری هایی است که در انواع و اقسام مدل های مرسدس به کار گرفته شده است.  ​​ ​​​​!

این دو مدل به دلیل مشخصات و قیمت مشابه، مشتریان را بر سر دو راهی قرار میدهند. بازار سدانهای جمع و جور ایران تنوع بسیار کمی دارد و تنها به چند مدل انگشتشمار محدود میشود. در این تیپ موتور مثل بقیه محصولات ایران خودرو استفاده میشود و همین طور ترمزهای چهار چرخ به نوع دیسکی تغییر پیدا نحو محاسبه مصرف سوخت خودرو کرد. چنددهه از تولید و حضور این خودروها در بازار میگذرد و باید قبول کرد که نمونههایی پیشرفتهتر با طراحی بسیار بهتر نسبت به آنها هم وجود دارد. اما افرادی که طراحی ظاهری هماهنگتر و نقدشوندگی جزو اولویتهای اصلی آنهاست، باید به سراغ پژو پارس بروند. گزینه دیگر، سورن پلاس است که در اصل رقیب همخانواده پارس محسوب میشود. اگر به دنبال یک خودرو بزرگتر با امکانات بیشتر و سطح ایمنی بالاتر هستید، ساینا ممکن است گزینه مناسبی باشد. در هر حال، هنوز هم این خودروها در بازار ایرانی خرید و فروش میشوند و طرفدارانی دارند و در زمانی که برای نخستینبار به مشتریان ایرانی معرفی شدند، تنوع و تازگی زیادی با خود به همراه آورده بودند. ۴- واردات خودرو منوط به داشتن قرارداد با شرکت خارجی اصلی یا واسط دارای تفویض نامه از شرکت اصلی، ممهور به مهر تاریخ بازرگانی کشور خارجی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور که به تایید وزارت(سازمان توسعه تجارت ایران) رسیده باشد و رعایت مفاد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۷۴۱۵-ت ۵۱۶۸۱هـ مورخ ۱۳۹۵.۰۱.۲۸ راجع به تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش که به تایید وزارت رسیده باشد، است.