کلانتر شرکت کنترا کوستا “بررسی” چرا مظنون دزدی Walnut Creek Nordstrom آزاد شد


مارتینز، کالیفرنیا (KGO) – مظنونی که در سرقت فلش ماب در Walnut Creek Nordstrom دستگیر شده بود، روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد. طبق گفته دادستانی منطقه و کلانتر کنترا کوستا، دو نفر دیگر قرار است فردا در دادگاه حاضر شوند، اما قبلاً از بازداشت آزاد شده اند.

اکنون کلانتری می گوید که در حال بررسی علت آزادی یکی از مظنونان است.

دفتر دادستانی شهرستان Counter-Costa گزارش می دهد که بیش از 90 نفر در 20 نوامبر با استفاده از سه ورودی جداگانه به فروشگاه بزرگ نوردستروم در Walnut Creek وارد شدند. بسیاری از آنها طبق پرونده جنایی با خودروهای بدون پلاک و موقت وارد شدند. جلوی فروشگاه بزرگ 25 ماشین پارک شده بودند که به خدمه اورژانس اجازه نمی دادند. چندین نفر به سلاح، از جمله قلاب و چکش مسلح بودند.
ویدئو: سرقت وقیحانه به سبک فلش ماب Walnut Creek Nordstrom باعث خشم مسئولان شهری شد.

یک پرونده جنایی که هفته گذشته تشکیل شد، نام سه نفر از این افراد را نام برد. دانا داوسون، جاشوا آندروود و رادنی رابینسون.

دادستان منطقه می گوید رابینسون روز دوشنبه اعتراف به بی گناهی کرد و همچنان در بازداشت است. قرار است فردا داوسون و آندروود تحت پیگرد قانونی قرار گیرند، اما دادستان ها گفتند که آنها معتقدند که آنها خارج از بازداشت هستند و ABC7 News را برای تایید به کلانتر شهرستان کنتر-کاستا فرستادند. دوشنبه شب، ABC7 News در دفتر کلانتری کانتر کاستا تایید کرد که دو نفر از سه مظنون آزاد شده اند. به گفته DA، داوسون یک مجرم سابقاً محکوم به استفاده از تپانچه گلاک در ارتباط با سرقت است.

ملانی وودرو، خبرنگار ABC7 News از DA پرسید: “به افرادی در جامعه که به امنیت خود اهمیت می دهند و نمی دانند چرا مظنونی مانند این دیگر در بازداشت نگهداری نمی شود، چه می گویید؟”

کنترا کاستا پاسخ داد: «پس از طرح این اتهامات، آنچه در مورد وضعیت بازداشت او رخ داده است در صلاحیت دادستانی منطقه نیست، این فقط به کلانتری بستگی دارد که آیا او بازداشت شده است یا خیر.» دادستان منطقه دیانا بکتون.

مطالب مرتبط: CHP بلافاصله پس از سرقت های وقیحانه، گشت های بزرگراهی را در نزدیکی مراکز خرید بزرگ کالیفرنیا افزایش می دهد

ABC7 News با دفتر کلانتر شهرستان Counter-Costa تماس گرفت.

یک سخنگوی به ABC7 News گفت که داوسون مستحق وثیقه است که 190000 دلار تعیین شده بود. او وثیقه گذاشت و در 25 نوامبر آزاد شد.

یک سخنگوی همچنین گفت که آندروود در 24 نوامبر آزاد شد. در متنی برای خبرنگار ABC7 ملانی وودرو: “دفتر کلانتر در حال بررسی شرایط این آزادی است.”

اوایل امروز، ملانی وودرو، خبرنگار ABC7 News تلفنی با مادر آندروود صحبت کرد که پسرش گفت از حضور آینده او در دادگاه اطلاعی ندارد.

دوشنبه شب، ملانی دوباره با مادر آندروود صحبت کرد، او گفت که اگر تماسی از ABC7 News نبود، پسرش نمی دانست که نیاز به حضور در دادگاه در روز سه شنبه دارد. او پس از تماس اولیه ABC7 News با ملانی گفت که او تماس گرفت و متوجه شد “او به طور تصادفی از زندان آزاد شد.”

بر اساس این شکایت، حداقل چهار کارمند نوردستروم مجروح شدند. یکی را فلفل پاشی کردند، دیگری را با مشت و لگد به صورتش زدند، دیگری را با چاقو زدند و دیگری را به سرش زدند. گفته می شود که این گروه بیش از 100000 دلار کالا را در حدود یک دقیقه از فروشگاه سرقت کرده اند.

مطالب مرتبط: خرده فروشان در لس آنجلس از اسپری شیمیایی برای نگهبانان استفاده می کنند

سخنگوی Nordstrom در ایمیلی به ABC7 News گفت: “ایمنی کارکنان و مشتریان ما همیشه اولویت اصلی ما است و برای ما مهم است که محیطی را در فروشگاه ایجاد کنیم که همه احساس امنیت و تمایل کنند. این شامل قرار دادن کارکنان امنیتی در داخل فروشگاه می شود. و در خارج از فروشگاه های ما و با همکاری نزدیک با امنیت مرکز خرید و اجرای قانون برای پیش بینی و به حداقل رساندن خطر. ما همچنین آموزش ها و پروتکل های پیشرفته ای را طراحی کرده ایم که به همه تیم های ما برای پاسخگویی در صورت بروز یک حادثه امنیتی آماده می شود. حوادث در فروشگاه های ما و در صورت بروز حوادث در صنعت، ما حضور خود را در امنیت فروشگاه ها افزایش می دهیم و تدابیر امنیتی بیشتری را برای محافظت از همه معرفی می کنیم.

DA گفت: “بنابراین ممکن است افراد بیشتری توسط اداره پلیس Walnut Creek بازداشت شوند، و اگر این اتفاق بیفتد و این موارد دوباره در دفتر ما ظاهر شود، ما به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم گرفت.”

حق چاپ © 2021 KGO-TV. تمامی حقوق محفوظ است.