سناتورهای دو حزبی از خارجی ها می خواهند که از رژه مرگبار برای اهداف سیاسی استفاده نکنند


سناتور دموکرات تامی داکورث از ایلینوی و سناتور جمهوری خواه ران جانسون از ویسکانسین از خارجی ها می خواهند تلاش ها برای استفاده از رژه مرگبار آخر هفته گذشته در ووکشا را برای اهداف سیاسی متوقف کنند.

داکورث و جانسون در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «ما توجه خود را به این واقعیت جلب کرده‌ایم که افراد یا گروه‌های خارجی ممکن است سعی کنند از تراژدی هفته گذشته در ووکشا برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند.»

آنها افزودند: “به عنوان سناتورهای ایالات متحده که نماینده ویسکانسین هستند، یک نفر از هر حزب سیاسی، از هر کسی که چنین اقدامی را در نظر دارد می‌خواهیم دست بکشد و تسلیم شود.”

پنج نفر در ابتدا پس از عبور خودرو از رژه کریسمس در Vaukesha در هفته گذشته کشته شدند. ششمین قربانی، جکسون اسپارکس 8 ساله، روز سه شنبه بر اثر جراحات مغزی در دم جان باخت.

دارل ای. بروکس 39 ساله در ارتباط با این حادثه دستگیر شد و به پنج فقره قتل درجه یک متهم شد. دادستان منطقه واوکشا کشور گفت که دادستان ها به زودی اتهامات دیگری را در رابطه با ششمین مرگ و بیش از 60 نفر مجروح اعلام خواهند کرد.

سناتورهای ویسکانسین، Waukesha Tammy Duckworth رون جانسون
پس از تصادف یک راننده با یک رژه کریسمس در خیابان اصلی مرکز شهر در 22 نوامبر 2021 در ووکشا، ویسکانسین، بقایای یک بوم نقاشی پلیس.
جیم وندروسکا / گتی ایماژ

بر اساس گزارش جنایی، بروکس دست به دست هم داد تا به بازدیدکنندگان رژه آسیب برساند. مقامات گفتند که وی پس از خروج از محل درگیری در خانواده با خودروی شاسی بلند وارد مسیر رژه شد.

سناتورها توضیحی ندادند که چرا این بیانیه را صادر کردند یا خطاب به چه کسی این بیانیه را صادر کردند. با این حال، آنها “اعتماد کامل به مقاماتی که با حرفه ای بودن، شایستگی، صداقت و دلسوزی استثنایی پاسخ دادند” ابراز کردند.

داک ورث و جانسون می‌گویند: «آن‌ها وظایف سخت زیادی را در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی انجام می‌دهند، و باید از احترام و حمایتی که شایسته آن هستند تا بدون دخالت خارجی مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند».

اوایل این هفته، حزب دموکراتیک شهرستان دوپیج، ایلینویز، روابط خود را با مری لمان، مدیر رسانه‌های اجتماعی خود قطع کرد، او در توییتر نوشت که حادثه غم‌انگیز در واکشا برای هیئت منصفه که کایل ریتنهاوس را بی‌گناه اعلام کرد، «کارما» بود.

این رژه مرگبار تنها چند روز پس از آن انجام شد که هیئت منصفه تشخیص داد که ریتنهاوس در هر اتهامی که با آن روبرو شده است مقصر نیست. ریتنهاوس در 25 اوت 2020 در کنوشا، ویسکانسین، در جریان ناآرامی‌های مدنی ناشی از تیراندازی پلیس به یک مرد سیاه‌پوست به نام جیکوب بلیک، دو مرد را کشت و نفر سوم را زخمی کرد.

سناتورها گفتند که اکنون اولویت «آغاز روند شفا» و تکمیل «تحقیقات و امکان محاکمه کامل متهم» است.

آنها در این بیانیه می افزایند: «اینها وظایف آسانی نخواهند بود و اگر در فضایی پربار سیاسی انجام شوند، دشوارتر خواهند بود».

2021/11/28 1:47 ET: تصحیح: نسخه قبلی این داستان به اشتباه تم داکورث را به عنوان یک سناتور جمهوری خواه از ویسکانسین معرفی کرده است. او یک سناتور جمهوری خواه از ایلینوی است.