رژیم کتوژنیک 28 روزه روشن راه

پس بهتر است چند بار اول که بعد از رژیم کتوژنیک کربوهیدرات مصرف میکنید، کالری هر وعده را بسنجید و به آن پایبند باشید. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه چگونه یک رژیم کتوژنیک واقعاً بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد مدت. اگر به خروج از رژیم کتوژنیک فکر میکنید، احتمالاً میدانید همچنان باید از منابع غلات و شکر فرآوری شده مانند پیتزا و کلوچه اجتناب کنید؛ اما لزومی ندارد از بسیاری از غذاها اجتناب نمایید. بسیاری از مارکهای مکمل پودر پروتئین حاوی قند هم هستند. رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه مزایای زیادی دارد که اولین و متداولترین مزین آن که اکثریت را ترغیب به استفاده از این الگوی غذایی میکند کاهش وزن و لاغری است.

باید بگوییم بعد از پایان هرنوع رژیمی (به ویژه رژیمهای خاصی مانند کتوژنیک) در بیشتر مواقع امکان بازگشت وزن وجود کلسترول و رژیم کتوژنیک و لوکرب دارد. اکثر اوقات مردم اهمیت هیدراته ماندن را آنطور که باید دست کم میگیرند یا فراموش میکنند و این نیز میتواند عملکرد کامل رژیم کتوژنیک را به خطر بیندازد. متاسفانه بیشتر مردم پس از طی دوره رژیمشان، در نهایت به روشی که قبلاً غذا میخوردند برمیگردند. رژیم تثبیت کتوی دکتر کرمانی شامل یک دوره 60 روزه است که شما را از رژیم کتو خارج کرده و به برنامه عادی بازمیگرداند. به جز کتوی استاندارد، رژیمهای ‘کمتر محدودکنندهای’ هم طراحی شدن که متناسب با سبک زندگیتون میتونید اونها رو انتخاب کنید.

توی این بخش 5 آیتم مختلف براتون قرار داده شده که بعد از مطالعه اونها دید و شناخت نسبتا کاملی در مورد رژیم کتوژنیک پیا میکنید. کارشناسان تغذیه ما در سیرا تغییرات بیوشیمیایی شما را کاملا تحت نظر قرار می دهند و یک برنامه غذایی متناسب با شرایط سلامتی تان تنظیم می کنند. ناطقان: رژیم غذایی کتوژنیک این روزها شهرت زیادی میان افرادی دارد که سعی دارند وزن کم کنند. میگرن در زمان بلوغ، در پسرها کمی بیشتر از دخترها است، اما در حالت کلی، میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است. فستینگ خشک، میزان چربی سوزی بدن را تا 3 برابر افزایش می دهد و بدن در این حالت نسبت به روزی داری متناوب که از مایعات مصرف می شود، واکنش بهتری به چربی سوزی و سلامت سلول های بدن نشان می دهد.

دکتر فرانک هو، رئیس تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: این مطالعه نشان داد که جایگزینی محصولات لبنی پرچرب با روغن زیتون ممکن است خطر بیماری و مرگ را کاهش دهد. با این حال، برخی مطالعات نشان دادهاند که در هفتههای اولیه رژیم کتو، میتوان به صورت چشمگیری وزن کم کرد. در چند کلمه خلاصه میشود، از بهبود سندرم متابولیک گرفته تا پیشگیری از برخی بیماریها مانند دیابت نوع دوم. آلانین در غذاهای متنوعی یافت میشود، اما به ویژه در گوشت متمرکز است. عدس: در رژیم کتو معمولاً حبوبات حذف میشود، حال آنکه آنها مملو از فیبر هستند. با کاهش چربی و تقریباً حذف کامل کربوهیدراتها (قند) غذا بخورید.

صبحانه را حذف نکنید. دفع آب اضافی بدن احتمالاً باعث تشنگی شدید میشود؛ پس بهتر است نوشیدن آب و مایعات مجاز را فراموش نکنید. آزمایش خون، ادرار و تنفس، می تونه با اندازه گیری میزان کتون تولید شده توی بدن تشخیص بده که آیا شما وارد فاز کتوسی شدید یا نه. این امر باعث می شود فرد، رژیم را پیش از اینکه به طور کامل وارد فاز کتوز شود و از مزایای بلند مدت آن بهره مند شود، رها کند. همانطور که اشاره کردیم، جو دوسر حاوی کربوهیدرات بالایی است و مصرف بیش از حد آن میتواند تعادل در رژیم کتو را بهم بزند؛ اما اگر تمایل دارید از خواص جو دوسر بهره مند شوید، نیازی نیست که هر روز 1 فنجان از این ترکیب را میل کنید که حاوی 50 گرم کربوهیدرات است.

صرفاً لازم است که استفاده از آنها را کمی افزایش دهیم و با غذاهای طبیعی، حتی آنهایی که ارزش استخراجی بیولوژیکی بالایی دارند، مانند پروتئینهای آب پنیر فوق خالص، یا با اسیدهای آمینه (به اصطلاح بلوکهای سازنده عضلات، مواد فعال) یکپارچه شوند. نوعی آلانین، به نام بتا- آلانین، جزء سازنده اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) و کوآنزیم A – یک کاتالیزور حیاتی در بدن- میباشد. کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد. این تنقلات عموماً از گوشت های با چربی کم و پروتئین بالا تهیه میشوند و میتوانند به عنوان منبع اصلی پروتئین در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار گیرند. بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکند.

اما اگر این میزان به میزان کافی کاهش یابد، شروع به استفاده از چربی میکنند، به جز سلولهای عصبی که توانایی این کار را ندارند. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. در واقع، بسیاری از غذاهای فاقد ویتامینها، موادمعدنی و فیبر، منبع غنی از کربوهیدرات هستند که باید در برنامه پس از رژیم کتو محدود شوند. سیب زمینی شیرین: برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوسدار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوهای و سیبزمینی (از جمله سیبزمینی شیرین) است، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. در ابتدای رژیم کتوژنیک 28 روزه، ممکن است برخی از علائم و عوارض جانبی ناشی از تغییر سوخت بدن و کاهش مصرف کربوهیدرات را تجربه کنید.

بنابراین متخصصان تغذیه توصیه میکنند، بعد از پایان رژیم کتو، برنامه غذایی خود را به یک رژیم غذایی سبکتر تغییر دهید تا آهسته آهسته وارد مرحله رهایی رژیم و تثبیت وزن شوید. برنامهها و سیاستهای دولت در مورد شکر نیز در حال تغییر است. رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را افزایش میدهد. به افزودن کربوهیدراتها در یک وعده غذایی یا میان وعده ادامه دهید تا زمانی که در طول روز از مصرف آنها احساس ناراحتی نکنید.» برای خروج از کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

اکنون میتوانید آنقدر بخورید که آن را به یک میان وعده واقعی تبدیل کنید. هر چقدر دوست دارید میتوانید از دارچین استفاده کنید، دارچین کمک میکند قند خون و انسولین کنترل شود که در نتیجه از ابتلا به دیابت جلوگیری میکند. از آنجا که شما با رژیم کتو قند و اکثر کربوهیدرات ها را از بین می برید، درک اینکه چرا برای کنترل قند خون عالی است دشوار نیست. این امر میتواند باعث مزایای متعدد سلامتی، از جمله کاهش وزن، بهبود کنترل قند خون، افزایش انرژی و بهبود ذهن شود. همچنین رژیمهای غذایی کتوژنیک برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مزایایی دارند.

این رژیم در سال ۱۹۲۴ و برای درمان صرع بوجود آمده بود، اما تاثیرات آن برای درمان دیابت نوع 2 همچنان تحت مطالعه است. ما 13 مطالعه را با 932 شرکتکننده شناسایی کردیم؛ 711 کودک (4 ماه تا 18 سال) و 221 بزرگسال (16 سال و بالاتر). نوشیدن زیاد نیز به تصفیه و تخلیه بدن ما کمک میکند، بنابراین همیشه باید در طول رژیم کتوژنیک به مقدار زیاد آب بنوشید. برای بعد از رژیم، برخی از کربوهیدراتها از جمله بسیاری از میوهها، غلات کامل و برخی سبزیجات، باید دوباره به برنامه غذاییتان افزوده شوند. همچنین در هر مرحله افراد باید برخی مواد غذایی را بیشتر مصرف کنند و از خوردن برخی از مواد غذایی خودداری کنند. یکی از اصول اولیه رژیم کتوژنیک، کاهش روزمره اشتهای کاذب برای خوردن مواد غذایی مختلف هستش.

در کتوژنیک نیز همانند هر رژیم لاغری دیگری، بازگشت به سبک غذا خوردن عادی میتواند دشوار باشد. برنامه غذایی رژیم لاغری کتوژنیک۱. همچنین ممکن است که شما در کنار برنامه غذایی نیاز به برنامه رژیمی و یا مشاوره روانشناسی نیز داشته باشید. برای بعد از رژیم کتو باید زیر نظر مشاور یا متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی جدید پیروی کنید که به آرامی غذای شما را به حالت رژیم غذایی متعادل برساند. در حالی که بلغور جو دوسر یک غذای کتویی محسوب نمیشود، اما مصرف آن کاملاً هم ممنوع نیست. از ورزش شدید خودداری کنید؛ در یک یا دو هفته اول به سطوح متوسط ورزش پایبند باشید. همچنین، بهتر است که از محصولات غذایی پر فرآوری و پوست دار خودداری کنید.

بنابراین، در صورت داشتن بیماری متابولیک، بهتر است با پزشک خود در مورد اجرای رژیم کتوژنیک در شرایط خاص مشورت کنید. ورزشهای مقاومتی : ورزشهای مقاومتی مانند بارفرار، وزنهبرداری، بدنسازی، گِلِتِکس و غیره میتوانند به شما کمک کنند تا قدرت، حجم و توان عضلات خود را افزایش دهید. افراد گیاهخوار میتوانند از رژیم اکو اتکینز نیز استفاده کنند. به دلیل محدودیت استفاده از پروتئین و کربوهیدرات در این رژیم، طبخ غذا در این رژیم بسیار مهم است. در رژیم خروج از کتو باید مصرف مواد غذایی فرآوری شده را بسیار محدود نگه دارید. برای خروج از رژیم کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

باید بدانید چه میخورید و چگونه میخواهید دوباره کربوهیدراتها را به رژیم غذایی خود وارد کنید. کارشناسان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز را توصیه میکنند تا بدن شما بتواند با رژیم غذایی سازگار شود و در پایان روز به نتایجی که میخواهید برسید. اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید. در حضور کربوهیدراتها، در واقع همه سلولها از انرژی خود برای انجام فعالیتهای خود استفاده میکنند. از آنجا که پیشنهاد یکسانی برای همه وجود ندارد، سعی کنید به میزان کربوهیدراتی برگردید که به شما امکان میدهد طیف وسیعتری از غذاها را بخورید تا احساس محدودیت نداشته باشید، اما بتوانید وزن خود را حفظ کنید.

به همین دلیل است که گفته میشود تنها یکبار در هفته خود را وزن کنید. به همین دلیل نکتهی طلایی که در انجام رژیم کتوژنیک وجود دارد و باید آن را در نظر داشته باشید، این است که کلسیم را در مواد غذایی که مصرف میکنید افزایش دهید. در قدم اول شما باید با یک متخصص تغذیه یا دکتر داخلی مراجعه کنید تا پزشک بعد از بررسی شرایط شما بهترین و مناسبترین رژیم را برای شما طراحی کند. آلانین یک اسید آمینه آلیفاتیک است، زیرا زنجیره جانبی متصل به اتم کربن α یک گروه متیل است (-CH3). اختلال طولانی مدت قاعدگی می تواند عوارض جانبی جدی از جمله تراکم استخوان پایین داشته باشد. کاسرول غذایی متشکل از گوشت، آرد و تخم مرغ است که در آشپزی کتوژنیک کاربرد فراوانی دارد. This data has ​been writt en  by GSA  C​onte nt  Gene᠎rator ​DEMO​!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد لواشک در رژیم کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.